Produkten har blivit tillagd i varukorgen
CartDin varukorg är tom!
Moms visas:

Köp- och leveransvillkor

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%. Avgifter för frakt och faktura kan tillkomma och visas i så fall tydligt i varukorgen och kassan. Order över 800 kronor är alltid fraktfri, under detta belopp utgår en fraktavgift om 59 kronor för att subventionera frakt och emballage. För återförsäljarkonto gäller avtalade priser och fraktvillkor. Är du privatperson eller bostadsrättsförening och inte har ett ÅF-konto hos oss och ska lägga en stor order (+10 000 kronor inkl. moms) så kontakta gärna kundtjänst innan köp så kan vi kanske ge ett bättre pris samt säkerställa att vi har allt på lager.

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med Postnord och DB Schenker. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postombudet eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dgr), så fakturerar vi dig 150 kr för våra extra kostnader med frakt och hantering.

Fraktkostnad endast 59: -. Order över 800: - skickas fraktfritt.

För beställningar till Danmark, Finland och Åland ligger frakten på 99: -

Leveranstid

Normal leveranstid är 3 vardagar på alla lagerförda varor. Om du vill säkerställa att du får din leverans inom en viss tid så skriv ett medelande om detta vid beställningen, det finns ett avsett fält för detta som alltid kontorlleras av personal när ordern kommer in.

Gällande produkter märkta med "Beställningsvara" så har de något längre leveranstid då de beställs från leverantören när order har lagts. Oftast kan vi skicka ut beställningsvaror inom 1-2 veckor. Om du ska köpa en beställningsvara och tiden är av nöd så kontakta då först kundtjänst för att få reda på om ni hinner få er vara innan önskat datum.

Alla leveranstider är en uppskattning då mycket kan hända från leverantörerna och fram till oss, produkter kan även vara slut hos leverantör utan att vi får ett datum för ny leverans. barafilter.se tar inget ansvar för eventuell olägenhet som en lång leveranstid kan orsaka.

Leveranssätt

Mindre paket skickar vi som varubrev via PostNord och kommer direkt hem till kund, alternativ till postombud. Du får då ett sms med information om detta. Större paket skickas med DBSchenker och ska då hämtas ut på närmsta utlämningsställe. Har ni inget sådant i er närhet så går det bra att höra av sig så kan vi skicka det på annat sätt, extra kostnader för annat leveranssätt bekostas av kund om inget annat avtalats.

Om ni av någon anledning behöver extra snabb leverans så ange detta som meddelande när ni lägger ordern eller kontakta oss via e-post/telefon så ska vi se vad vi kan göra för att hjälpa till. Det kan exempelvis vara möjligt med expressleveranser mot en avgift.

Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar förutsatt att varans art förutsätter detta. Varan får dock ej vara använd förutom detta.

Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta barafilter.se via e-post på info@barafilter.se för erhållande av ett RN. Returfrakten bekostas av konsumenten. För att åberopa sin ångerrätt ska kunden kontakta barafilter.se för att erhålla ett RN och returadress.

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Reklamation

Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta barafilter.se reklamationsavdelning, via e-post info@barafilter.se och uppge order-id samt orsak till reklamationen. Vid reklamation av vara skall kunden begära ett s.k. RN (returnummer), som sedan är giltigt i 14 dagar.

Vid samtliga fall då en vara returneras till barafilter.se skall kunden först ha erhållit ett RN. Returförsändelsen skall sedan tydligt märkas med detta RN. Kunden bör skriva erhållet RN på paketlappen så att originalförpackningen ej skadas. Defekta produkter som returernas till barafilter.se bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. Hos barafilter.se har privatkonsument rätt att få en förbetald paketlapp sig tillsänd. I de fall returärendet ej är giltigt och kund har fått en förbetald paketlapp tillsänd sig, debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200:-+ moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet. Försändelser som saknar RN återsänds till kunden och fraktkostnaden debiteras. barafilter.se förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.

barafilter.se står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

- Förskottsbetalning
Betalsätt om du beställer från Danmark, Finland och Åland. Efter du lagt din beställning så får du kontouppgifter för betalning. Vi skickar varorna så fort betalningen är registrerad. Vid beställningar från Åland så observera att momsen dras av per automatik då du väljer Åland som land. 

Integritet och dataskydd

För att du ska kunna köpa våra varor eller kontakta oss för service, support eller information måste vi samla in och behandla vissa personuppgifter. Hur vi hanterar och skyddar dina personuppgifter kan du läsa om i vår integritetspolicy

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Produkter

Handla

Information